måndag 5 november 2007

Bokmåndag igen!

Tyvärr missar jag den trevliga stunden på Norrgatt i kväll. Lär mig just nu att spinna på spinnrock just på måndagskvällar, men till december kommer jag vara färdiglärd - så gott det nu går...

Naturligtvis har jag läst månadens bok! Väldigt spännande att läsa något som skrevs i en helt annan tid och upptäcka att en sextonåring kunde vara lika livsnaiv då som nu. Faktiskt så kunde jag på sätt och vis känna igen mig i den där naiviteten... Jag tycker att boken överhuvudtaget gav mig många nya bilder och sätt att se på äldre tider. Det var sånt flyt i texten och händelserna bands ihop så bra med alla målande beskrivningar och handlingen höll hela vägen. Samtidigt så undrar jag hur denna bok skulle tas emot om den var nyskriven för dagen och gavs ut 2007. Själva lockelsen och storheten med boken är just att få tillgång till det tidiga 1800-talet genom en människa som levde då.

Ha en trevlig kväll! Jag väntar med stor nyfikenhet på valet av nästa bok...

/Yvonne

Inga kommentarer: