söndag 31 januari 2010

Hej på er alla!
Jag gillade verkligen den här boken! Hade rätt mycket förutfattade meningar om De Geer som jag tror började i barndomen med Tårtan och Doktor Krall, tyckte bara det var konstigt då. Skulle dock gärna se om dem nu. Det var roligt att höra om tankarna bakom (om det nu fanns några...). Trodde han var mer trist och pretto, men han verkar ju riktigt skön. Det mest intressanta är vad som är sant och inte (och om det spelar någon roll?). Han skriver att han inte gillar skrönor, men nog måste en del av det han berättar kunna klassas som skrönor?
Hade gärna diskuterat detta och mer med er på måndag, men jag känner mig lite hemmabunden dessa dagar då vår nya lilla familjemedlem till slut har dumpit ner! Det verkar vara en litteraturintresserad krabat, så om allt funkar hoppas jag (vi...) kunna komma nästa möte!
Ha det bra!
/Jenny

8 kommentarer:

Klubben sa...

Hej!

Först av allt; Jenny, grattis till den nyfödda familjemedlemmen!

Jag sitter i Växjö och väntar på en buss och har månadens bok i väskan. Jag gillar den, men har bara precis börjat på den! Tvärtemot Jenny så tyckte jag att Tårtan och Doktor Krall var underbara program när jag var liten. Såg om hela Tårtanserien flera gånger för ett par år sen och den hade inte blivit sämre precis...

Tyvärr kommer inte jag heller till Norrgatt imorgon. Det är min tur att bestämma bok. Just nu velar jag fram och tillbaka, inget är givet! Vi får se...

/Yvonne

Anonym sa...

Hej igen!
Tack Yvonne!
Hmm, kanske jag ska ge Tårtan o Krall en ny chans. Får väl se den nu med mina barn o se vad de tycker också.
Ett tips: (om ni inte redan sett det, kanske Sara i alla fall...) På Vamlingbolagets hemsida finns superfina bilder från Mah Jongtiden med bla De Geers läckra mönster! Man blir sugen!
Jag ser fram emot att höra vad ni övriga tycker om boken och vad Yvonne väljer!
Ha det fint alla!
/Jenny

Anonym sa...

Hej!
Jenny, grattis till den lille!

Det blev en ensam bokklubbskväll när det bara var jag som dök upp. Därför undrar jag om det är fler än jag som inte läst klart boken och om vi därför ska skjuta på diskussionen till nästa månad då Malin förhoppningsvis kan vara med. Yvonne som ska välja nästa bok kan förhoppningsvis också vara med. Vad tycker ni?
/Sara

Yvonne sa...

Hej igen!

Jag tycker Saras förslag är bra! Om ingen invänder mot det så väntar jag alltså till dess med nästa boksläpp. Och läser i lugn och ro ut januariboken...

/Yvonne

Rebecka sa...

Då kanske jag som läst färdigt den förra boken, Müller och bara påbörjat De Geers bok får fråga vad ni tyckte om den.

Jag gillade hennes bok, snyggt språk och väldigt enkel. Enkel som kanske anspråkslös? Jag är rädd att jag missade en del mellan raderna, känns som att där fanns mer att få. Trots sina ringa sidor tog den sin tid att läsa, var tvungen att lägga den ifrån mig flera gånger, läsa om ibland, och bläddra tillbaks. Skulle definitivt gärna läsa mer av henne.

Klubben sa...

Det är väl en jättebra idé att skjuta på diskussionen av boken till nästa gång. Förlåt Sara att jag inte dök upp även om jag hade lovat men jag kände mig inte riktigt bra den dagen. Var hemma från jobbet.

/Jennie

Anonym sa...

Hej på er!
Jag kan tyvärr inte komma imorgon den 1 mars och diskutera "Jakten mot nollpunkten" med er. Jag ser fram emot nästa bok och nästa diskussionstillfälle.
Ha det så gott och ät något gott!
/Sara

Yvonne sa...

Äsch, jag ligger hemma under filtar med huvudvärk och snuva...inte pigg alls. Kommer inte ikväll med andra ord. Hoppas att ni blir några på plats i alla fall!

/Yvonne