fredag 28 september 2007

Måndag närmar sig

Snart är det dags igen. Den här gången ska vi prata om Jonathan Safran Foer och Extremely Loud and Incredibly Close. Själv läste jag boken för precis ett år sedan då jag var på Mallis och jobbade. Tyvärr gav jag bort boken till en kollega vilket jag ångrar idag då jag sitter och bläddrar i Jennys fina bok.

När jag tittar på bilderna kommer jag ihåg känslan när jag läste boken. Varma åsknätter utan luftkonditionering i ett litet rum i gay-kvarteren i Palma livrädd för kackerlackor. En blinkande rosa skylt utanför mitt fönster föreställande en naken kvinna (fick senare reda på att detta var en klubb för partnerbyte). När jag låg där i den alldeles för mjuka sängen kände jag lille Melkers sparkar i magen, ett år senare ligger han i sin spjälsäng och sover så sött.

Inga kommentarer: