onsdag 6 mars 2013

Leffe och Sara bilpendlar

..i alla fall  i anden. Sara berättade att hon uppskattade sällskapet! Vi andra fick snällt nöja oss med Leffe i sängen (i pappersform!). Vi var överrens om att boken var läsvärd, tillockmed riktigt bra i vissa delar. Vi funderade på hur vissa saker och begrepp ändras över tid (klassresa, mansroll, fri sex..) och hur man minns eller väljer att berätta om sitt liv. Vi fick också en inblick i Geijeraffären, vilken vi allihop missat tidigare.
Jennie har ju redan avslöjat mars månads bok och Lisbeth presenterade aprilboken. Rebecka påpekade att det är en riktig tegelsten och att vi kanske ska dela upp den på två träffar. Vi kan ju fundera till nästa möte. Nästa möte blir förresten inte 1/4 utan måndagen efter, 8/4. Hoppas vi ses allihop!
/Jenny

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Jag och Sara diskuterade vidare igår när vi träffades. Något som jag tänkte mycket på när jag läste boken men som jag glömde i måndags är att Leif dricker för att få tyst i huvudet. Galen, eller geni? Brukar ju ligga nära.

Jennie sa...

Hej! Tyvärr missade jag ju mötet men jag har ju läst Leffes bok och jag tyckte mycket om barndomsskildringen. Hans vuxenliv var mindre intressant, skildringen tyckte jag tenderade till det mer skrytiga hållet.
Inget kommer att hålla mig borta från nästa möte.
/Jennie